Bilans ekologiczny dla produktów Hansgrohe

Dane środowiskowe dostarczają podstaw do dalszej redukcji CO2

Hansgrohe SE jako pierwszy producent w branży sanitarnej prezentuje bilans ekologiczny dla swoich główek prysznicowych. Publikując wpływ na środowisko, firma podkreśla swoją strategię odpowiedzialności społecznej.

Bilans ekologiczny obrazuje „ślad ekologiczny“, który produkt pozostawia na środowisku, poczynając od produkcji, a kończąc na recyklingu: jaka jest emisja CO2 w kontekście wpływu na efekt cieplarniany; jakie zużycie wody i energii obciąża zasoby naturalne. Parametry są obliczane na przestrzeni całego cyklu życia produktu. Dzięki tym danym Hansgrohe optymalizuje swoje ekologiczne procesy produkcyjne i gromadzi informacje przydatne w rozwijaniu nowych koncepcji produktów.

Wszystkie informacje zawarte w bilansie ekologicznym są udostępniane architektom oraz inwestorom, którzy pragną realizować projekty o wyższym poziomie pod względem odpowiedzialności społecznej. W ten sposób informacje te stanowią także wsparcie w procesie decyzyjnym dla użytkowników i inwestorów, których cechuje ekologiczna świadomość.

Bilans ekologiczny dla główek prysznicowych

Pierwszy na świecie bilans ekologiczny dla główek prysznicowych stanowi część tzw. Deklaracji Produktów Ekologicznych według ISO 14025, którą przedsiębiorstwo Hansgrohe powierzyło niezależnym konsultantom. Przedstawia ona szczegółowo wpływ pryszniców serii Croma 100 i Crometta 85 na zużycie zasobów i efekt cieplarniany. W tym celu przeanalizowano dokładnie dane dotyczące wydobycia surowców i energii, produkcji, eksploatacji i utylizacji. Wzięto pod uwagę także kwestie logistyki. Analizę przeprowadził Instytut Budownictwa i Środowiska z Freiburga.

Bilans ekologiczny przyznał obu seriom produktów atest określający emisję CO2 na poziomie 2,17 kg (Crometta) oraz 2,8 kg (Croma) na przestrzeni całego cyklu życia produktu. Dla porównania: podczas spalania tylko jednego litra benzyny emisja CO2 wynosi 2,85 kg, według danych Urzędu Landu Bawarii. Jako cykl życia produktu wzięto pod uwagę kompletny łańcuch dostaw, od wydobycia surowców, przez eksploatację, po utylizację.

Rozwój odpowiedzialny społecznie

W branży sanitarnej przedsiębiorstwo Hansgrohe SE uznawane jest za lidera w dziedzinie ekologii. Rozwój produktów oszczędzających wodę i energię firma rozpoczęła już przed 30 laty. Dziś wymierne cele w zakresie odpowiedzialności społecznej stanowią nieodłączny element polityki firmy. W ten sposób kwestie ochrony środowiska mają bezpośredni wpływ na decyzje ekonomiczne. Bilansy ekologiczne, które zapoczątkowała publikacja wpływu główek prysznicowych z Schiltach na środowisko, stanowią oczywisty etap tej wdrażanej z konsekwencją strategii.

Pliki do pobrania

Przeczytaj szczegółowy bilans ekologiczny dla główek prysznicowych. Albo dowiedz się więcej o naszym zaangażowaniu na rzecz środowiska i ochrony klimatu z naszego Raportu Odpowiedzialności Społecznej

Hansgrohe korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszy możliwy serwis. Przeglądając dalej tę stronę bez zmiany swoich ustawień, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie.

   

OK