Napis

Pobierz tutaj aplikację Flash Player (linked)

EDI – elektroniczna wymiana danych

Nawet w czasach internetu i tworzenia globalnych sieci kontaktów nie wykorzystano jeszcze całkowicie możliwości elektronicznego przetwarzania danych. Wiele procesów nie zostało do końca zautomatyzowanych i nadal wymaga ręcznej ingerencji. Rezultat: wyższy odsetek błędów, wzrost kosztów oraz spowolnienie procesów. Właśnie tutaj rozwiązaniem jest EDI.

EDI – Electronic Data Interchange

EDI to elektroniczna realizacja procesów handlowych między dwoma firmami. O co w tym chodzi? Procesy są w pełni zautomatyzowane i ręczna ingerencja staje się zbędna. 

Przykład: zamawianie za pośrednictwem EDI

Przekonaj się, jak prosta jest praca z EDI. W procesie zamawiania klient wprowadza swoje zamówienie w systemie EDI. Dane są przesyłane do dostawcy, a tam automatycznie wczytywane i przetwarzane w systemie zarządzania towarami. System automatycznie tworzy potwierdzenie zamówienia i przesyła z powrotem do klienta. To oznacza, że w bardzo krótkim czasie klient uzyskuje wiadomość, do kiedy otrzyma zamówiony towar. Podsumowanie: eliminuje się jakiekolwiek opóźnienia w czasie i minimalizuje odsetek błędów.

EDIFACT – elektroniczna wymiana danych dla administracji, handlu i transportu 

EDIFACT jest standardem umożliwiającym elektroniczną wymianę danych między różnymi krajami i branżami. Uwzględnia dokładne zasady składni komunikatów EDI. W ten sposób zdefiniowano w EDIFACT ok. 200 rodzajów komunikatów, które obejmują wszystkie najważniejsze operacje gospodarcze w różnych branżach.
Na przestrzeni czasu rozwinęły się w różnych branżach przemysłowych różne standardy elektronicznej wymiany danych. Rozwiązania branżowe określane jako podstandardy obejmują rodzaje komunikatów potrzebnych w danych gałęziach przemysłowych.

Jakimi zaletami odznacza się EDI?

Wiele rutynowych procesów zostało za pomocą EDI zautomatyzowanych. Oznacza to istotne korzyści, które można podzielić z grubsza na trzy kategorie.

Czas

  • Szybszy transfer danych o każdej porze
  • Skrócenie czasu realizacji zlecenia

Jakość

  • Brak wielokrotnego zapisu tych samych danych 
  • Brak literówek i błędów odczytu 
  • Brak nieczytelnych dokumentów

Koszty

  • Eliminacja gromadzenia, wydawania i archiwizacji pokwitowań i dokumentów
  • Niższe koszty transferu danych
  • Redystrybucja kosztów personalnych

Pliki do pobrania

Podręcznik EDI PDF 0,1 MB
Film o EDI FLV 3,4 MB

Hansgrohe korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszy możliwy serwis. Przeglądając dalej tę stronę bez zmiany swoich ustawień, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie.

   

OK